Kjøpsvilkår / betingelser

Frakt / levering
Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift. Din bestilling vil normalt bli behandlet innen 24 timer etter at bestillingen er registrert. Ordre fra chromeshop.no blir sendt som Posten servicepakke. Normal leveringstid vil være mellom 1 og 10 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor og om varen er på vårt lager. Lagerindikatoren er kun en prognose. Varens tilgjengelighet kan ikke garanteres. Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning. Dette beløp er satt til NOK 300,- Varer som ikke er på lager i Norge kan ha leveringstid fra 2 dager til 2 måneder som ta gjerne kontakt pr epost post@chromeshop.no for nærmere info.

Bytting
Du har full bytterett på alle varer kjøpt gjennom chromeshop.no såfremt ikke annet fremgår i produktbeskrivelsen eller at varen ligger i restekasse. Spesialbestilte varer tas ikke i retur. Gi oss beskjed om hva du ønsker å bytte til (legges ved returforsendelsen) så sørger vi for at du får riktig vare tilbake. Kunden dekker selv fraktkostnader forbundet med retur. TANDAC AS sender nye vare kostnadsfritt. Et eventuelt restbeløp (ved bytte til en rimeligere vare) eller dersom du ønsker pengene tilbake, blir overført til kontonr. på det kortet som ble benyttet ved handelen.

Angrerett
Hvordan returnerer jeg varen? For å benytte angreretten må det gis melding til TANDAC AS innen fristen utløper – 14 dager. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Videre forutsettes det at varen kan returneres i hel originalemballasje i vesentlig samme stand og mengde. Ved beskadigelse eller forringelse som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side vil angreretten ikke kunne gjøres gjeldende.

Vare som skal returneres sendes til:
TANDAC AS, Chromeshop
Bådstølykkja 18
2635 Tretten

Varen returneres komplett i den originale emballasjen (det må ikke skrives direkte på emballasjen).Du er selv ansvarlig for retursendingen og det oppfordres til å benytte en sendeform som gir mulighet for pakkesporing, samt erstatning dersom varen skulle bli skadet eller tapt under sending. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Reklamasjon/skade under frakt

Reklamasjon skjer ved feil eller mangler på varen. Vi tar returkostnaden ved reklamasjoner.Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold. Ta kontakt med oss slik at vi kan ordne opp i situasjonen!

Angrerettloven
Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted – slik som på internett, telefon eller dørsalg.Du behøver ikke å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen – og kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den.Du har angrerett i 14 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den.Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler.Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 300,- til TANDAC AS for behandling av saken.

Forbehold
TANDAC AS forbeholder seg retten til å kansellere et kjøp/salg ved eventuelle feil på siden slik som pris, produktinfo etc.

TANDAC AS
Bådstølykkja 18
2635 Tretten

Tlf: 971 80 571
post@chromeshop.no
Org. nr: 979861362